Meteen naar de inhoud

(Lokale) media benaderen

MOEILIJKHEIDSGRAAD: ZEER EENVOUDIG | OPBRENGST (SCHATTING): LAAG

Wat ga je doen?

Lokale media benaderen:

Om in de lokale media te komen, moet je deze vaak zelf benaderen.
Vaak zijn ze wel geïnteresseerd in interessante acties voor het goede doel, maar hebben ze hier geen weet van. Daarom kun je zelf de media benaderen om te kijken of ze hier eventueel aandacht aan willen geven. Ook kun je een sponsoractie koppelen met de media-aandacht, door voor een speciale sponsoractie de media te benaderen en dus niet alleen maar om het feit dat je meedoet met een goede doelen actie. Zo sla je gelijk twee vliegen in één klap!

Hoe ga je het doen?

De meeste lokale kranten, radio of tv-zenders hebben een e-mailadres waar je je aanvraag naartoe kunt sturen. Hiermee vraag je dus eigenlijk de aandacht bij de lokale media. Mocht je hier geen respons op krijgen kun je ook proberen om deze media telefonisch te bereiken. Dan kun je gelijk goed duidelijk maken waarvoor je contact met ze opzoekt.

Veel radio-zenders hebben momenten waarop je in kan bellen om een boodschap kwijt te kunnen of in te spreken. Ook lokale radio-zenders zitten te wachten op dit soort verhalen, schroom dan ook niet deze radio-zenders eens te benaderen.

Voor tv-zenders geldt hetzelfde als bij de radio. Vooral lokale tv-zenders zijn vaak  geïnteresseerd in jouw verhaal, al helemaal als je in de buurt een spectaculaire actie houdt om geld op te halen. Neem gewoon eens contact met ze op!

Heeft jou werkgever een personeelsblad? Of zit je bij een sportvereniging met een clubblad? Daar zou je ook heel goed aandacht kunnen vragen voor jouw deelname!

Uitleg

Waarom media benaderen?

Schrijf eerst voor jezelf op waarom je meedoet en waarom je wil dat er geld op gehaald wordt voor dit goede doel. Denk ook goed na waarom je het belangrijk vindt dat jouw lokale krant, radio of tv-zender hier aandacht aan besteed. Verwerk dit vervolgens tot een mooi lopend geheel met een krachtige titel en inspirerende inhoud.

E-mail contact

Stuur een e-mail aan de redactie van jouw lokale krant, radio of tv-zender.

Bellen

Bel de krant, radio of tv-zender nog eens na mocht je geen respons gehad hebben.

Tot slot

Mocht het niet lukken, ons motto is: niet geschoten is altijd mis. Misschien lukt het de volgende keer of bij andere media wel.